Honderd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Hul - WaarBenJij.nu Honderd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Hul - WaarBenJij.nu

Honderd

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

15 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Vandaag is mijn honderdste volle dag in Azië. Het voelt als een hele mijlpaal en dat wil ik op deze site graag vieren met nieuwe foto's. En wat voor foto's...! Ik zit op dit moment in Ao Nang, een strandoord in de uiterst fotogenieke provincie Krabi. Vanuit hier heb ik de afgelopen dagen de stranden van de Thaise westkust verkend.

Van tsunami-schade is weinig meer te zien maar af en toe word je er plotseling aan herinnerd. Grote blauwe borden op het strand (gesponsord door Coca Cola) markeren een vluchtroute voor het geval van een nieuwe natuurramp. Het lijkt me een hele prestatie een tsunami al rennend voor te blijven maar je kunt het de Thais moeilijk kwalijk nemen dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Twee jaar geleden vielen er in dit paradijs ruim 5000 doden.

Tsunami's hebben smaak, zo lijkt het, want een van de ergst getroffen eilanden, Ko Phi Phi, is ook een van de allermooisten. De film "The Beach" (met Leonardo Dicaprio) werd hier opgenomen. De tsunami heeft veel guesthouses weggevaagd en sindsdien is een overnachting op Ko Phi Phi ronduit onbetaalbaar. Tot er weer is bijgebouwd is een tour met een speedboat voor armlastige reizigers de beste manier om van Ko Phi Phi te genieten. En zo kan er ook weer wat gesnorkeld worden. Ik heb me er gisteren prima mee vermaakt.

Na een week luieren en zonnebaden (ben in mijn hele leven nog nooit zo bruin geweest) kan ik met hernieuwde energie mijn volgende doelwit tegemoet: Maleisië.


PS: Voor diegenen die zich nog steeds afvragen wat shplurg betekent, de vorige drie berichten zijn ook van foto's voorzien.

  • 15 Maart 2007 - 15:32

    Tim:

    En nu ben ik eens het eerst. Jawel. Ik wilde hier nog even aan toevoegen dat er in Ao Nang godsgruwelijk veel Zweden rondlopen. Waar zijn ze als je ze nodig hebt?

    Tim

  • 15 Maart 2007 - 18:16

    Hans:

    In Zweden?

  • 16 Maart 2007 - 10:24

    Barbie:

    Wat een gave foto's weer! En gefeliciteerd met je mijlpaal! Vanochtend had ik er ook weer één: mijn wekker ging om 4.30 uur!! Wat een mijlpalen toch allemaal...!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Tim

Volg hier mijn reis door Zuid Oost Azie!

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 28770

Voorgaande reizen:

04 December 2006 - 13 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: