Flessenpost - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Tim Hul - WaarBenJij.nu Flessenpost - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Tim Hul - WaarBenJij.nu

Flessenpost

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

28 Maart 2007 | Maleisië, Malakka

Geachte vaader, geliefde moeder en zuster,

Het lykt een eeuwigheid geleeden dat ik Campen verliet maar gisteren ben ik dan eindelyk aangekoomen in Malakka. Na acht maanden op den woeste baaren voelt het vaste land vreemd en onvertrouwd aan. Den reis verliep zonder probleemen, op een kleine uytbraak van vlektyfus na die neegen bemanningsleeden het leeven kostte. Volgens kapitein Corneliszoon is dat te verwachten op zo een reis en hy noemde het God's toorn voor zy die zondigen in het vooronder. Ik durfde hem niet te vraagen wat hy daarmee bedoelde.

Malakka is een byzondere plaats. Byna zo groot als Campen! De Maleiërs hebben my verrast met hun gastvryheid maar het is waarlyk een raar volkje. Zy aanbidden een Araabische god en noemen ons "Belanda".

Het doet my deugd u te vertellen dat onze opperkoopman, meester Hendrickszoon, reeds een kooper heeft gevonden voor onze laading Delfst blauw. Volgens de Compagnie kunnen wy over een week alweer vertrekken richting Batavia. Daar koopen wy een laading koffie in, alvoorens huyswaarts te keeren.

Zo God het wil zal ik u dus al snel weerzien.

Tot volgend jaar!

Uw liefhebbende zoon en broeder,


Timotheus

Post Scriptum: Ik hoop dat u myn brief uyt Kaap de Goede Hoop heeft ontvangen. Zo niet, zeg moeder dan dominee Geerardus te bedanken voor de gebeeden die hy voor me heeft opgeschreeven om stormen af te weeren. Zy hebben hun werk goed gedaan.

  • 28 Maart 2007 - 06:43

    Uwe Liefhebbende Zus:

    oh mijne broeder, hoe goed is het om eindelijk een teken van leven van uwe zijde te ontvangen!
    euphorie alom!!!

    behouden vaart verder!!

  • 28 Maart 2007 - 07:13

    Vader:

    Jongen, hoedt U voor de scheurbuik ende piraten. Kom heelhuids weerom, zodat wij U weer liefdevol in den armen kunnen sluiten.

  • 28 Maart 2007 - 09:12

    Barbie:

    Wat THE F*CK is dit??


    hihihi, Timotheus enden Elegast??

  • 28 Maart 2007 - 10:37

    Ruben:

    Tango india mike. Dat werd tijd ook, valt me teggen dat je nu pas die wildgroeiende cannabisplanten hebt gevonden.

  • 28 Maart 2007 - 12:36

    Timotheus:

    Jae, daer zal den Compagnie oock verheugdt om zyn. Ick vraeg my af of dees plant in Neerland in den toeckomst populair zal worden...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Tim

Volg hier mijn reis door Zuid Oost Azie!

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 28776

Voorgaande reizen:

04 December 2006 - 13 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: